Rabu, Jun 18, 2008

Euro 2008: France vs Italy..

Blog ini sebenarnya merupakan blog mendownload tapi memandangkan team favourite aku dah out, aku jadi bengang.. Bukan apa, aku punye lah x tidoq pasal nk tgk france main.. Alih2 lineup die pun buat aku terkejut.. Camna la abidal tu bleh letak kt centre back.. Mamat tu wingback & dia selalu tackle org kt luar kotak penalti.. So, dia sebenarnya x dpt bezakan dia tgh tackle kt luar @ dlm kotak penalti.. Tu yg kena red card tu.. Lagi yg aku x puas ati, apsal la si domenech tu stick ngan 2 defensive midfield dari 1st game padahal x efektif pun.. 2 defensive midfield mmg akan kuatkan bek tapi melemahkan attacking.. Tapi, senario france ni, toulalan ngan makelele x berfungsi ngan baik yg menyebabkan france bolos 4 ngan belanda.. Ditambah plak ngan thuram yg semakin tua dan lembab.. Yg peliknya semalam bila aku tgk france lwn itali, domenech membuat pertukaran yg paling pelik pernah aku tgk.. Dengan ketinggalan 0-1, nasri yg baru main lbh krg 15 minit dikeluarkan untuk memasukkan boumsong.. Wei, france tgh ketinggalan, bukannya leading.. Patutnya nak cari gol, bukan bertahan.. Yg tinggal utk menyerang masa tu hanyalah henry & benzema.. Govou nampak tenggelam & 2 wingback pun x byk membantu.. Makelele, passing pun x tepat.. Toulalan, hanya sesekali berjaya membantu.. Kesimpulannya, france tewas disebabkan tiada playmaker berbakat selepas zaman zidane lebih2 lagi bila ribey injured dan akhirnya nasri lak dikeluarkan utk masukkan boumsong.. Tahniah domenech kerana percaturan anda membuatkan nasri dpt la jugak main 15 minit kan, dan menyumbang kepada kekalahan france yg pulang hanya dengan 1 gol je.. Ok la drpd world cup 2002, xde gol langsung kan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan