Jumaat, Februari 13, 2009

Review Geng: Pengembaraan Bermula..

Akhirnya penantianku berakhir.. Tepat 6.20 petang aku berjaya menjejakkan kaki ke dalam panggung untuk menonton sendiri animasi 3D buatan Malaysia yang pertama di pawagam.. Sebenarnya, sebelum ini aku belum pernah mengeluarkan duit sendiri untuk menyaksikan sebarang filem Melayu jadi filem Geng ini adalah yang pertama..

Hanya satu ayat yang boleh aku katakan selepas menonton filem ini, "Memang berbaloi aku keluarkan duit untuk menyaksikan filem Geng ini." Dan hanya ada satu perkataan untuk menggambarkan filem ini, "SUPERB." Dari segi animation 3D, jalan cerita dan lawaknya, memang betul-betul best.. Tapi paling aku tertarik dengan sound effectnya.. Walaupun ini hanyalah filem 3D animasi sahaja, tapi soundnya jauh lebih bagus dari mana-mana filem Malaysia yang aku pernah tengok..

Cakap banyak pun tak guna, korang pergilah tonton di panggung-panggung yang berdekatan yee.. Kalo ada awek-awek yang nak belanja aku, aku sanggup tengok cerita ini untuk kali yang kedua.. Hahaha..

RM7 aku yang berbaloi..

Sambil-sambil tunggu nak masuk panggung tu nampak la pulak ada apek ngan mat bangla buat kerja menurunkan tanglung.. Ada sesapa nak try naik platform tangga ni?? Mencecah 2 tingkat Berjaya Megamall beb..

Amacam, tinggi tak?? Ala-ala Fear Factor gitu..

6 ulasan:

  1. saya mahu tengok juga...belanja lah saya tengok cte geng nie...huhuhuhu....

    BalasPadam
  2. Erk.. ko pon satu panggung ngan aku ker???

    huhu xsempat nak nulis review ronggeng2 kuantan dlu.. huhuhu....

    BalasPadam
  3. heh..
    sekali kee??..
    sme la tem kta..
    pergh..gelak sokmo..~

    BalasPadam
  4. anashahira ~ hang le yg kena belanja..

    mr final & ungufaiza ~ ohooo, korag pn sepanggung ngan aku ke.. best gile kn..

    BalasPadam
  5. bd asal ko xcopy cite GENGn kt tuan punye cinema...ak nk tgk kt blik nih...huahua

    BalasPadam
  6. sir_roll ~ kalo dpt copy pastu jual mmg pakcik kayo la..

    BalasPadam