Rabu, Disember 30, 2009

Review Filem Sherlock Holmes..

Rasa-rasa korang la apa cerita yang korang nak tengok kat wayang sekarang?? Peminat filem Melayu mesti akan kata Santau sementara peminat filem inggeris pula mungkin akan mengatakan Avatar.. Ini terbukti bila tengok jumlah tiket untuk filem Avatar tadi cepat dijual.. Tapi untuk entri ni aku nak review cerita yang aku baru tengok tadi iaitu Sherlock Holmes.. Peminat-peminat komik Penyiasat Remaja dan Detektif Conan mesti teruja nak tengok filem ni kan..

Bagi aku, Sherlock Holmes memang wajib ditonton bagi anda yang meminati cerita-cerita berkaitan dengan penyiasatan dan deduktif ini.. Jalan ceritanya disusun cantik dan mudah difahami.. Bagi yang nak tengok effect-effect ataupun sound system yang power memang takde dalam filem ni.. Filem ni sesuai untk tontonan ringan dan bagusnya, di akhir cerita ni Sherlock Holmes akan memberikan kesimpulan terhadap segala misteri-misteri yang menghantui kepala otak kita sepanjang menonton filem ni.. So, apa lagi.. Aku sarankan pergi menonton filem ni kerana aku bagi rating cerita ni 8.2/10..

5 ulasan:

  1. wah.. mcm best jer citer ni.. akak tgh confused nk tgk avatar pr sherlock holmes nih.. huhhuhu

    BalasPadam
  2. nuyui ~ sy x tgk lg pn avatar tp sherlock holmes ni mmg best la lbh2 lg kalau peminat komik conan..

    BalasPadam
  3. hahaha... komfrem x dpt tgk avatar sbb tiket abes... hihihi... sian abg aku sorg nie...

    BalasPadam
  4. cerita ni mmg menarik. Heronya (Sherlock) yang tidak percayakan ilmu hitam atau 'black magic' bertungkus lumus untuk menghuraikan muslihat orang jahat dalam cerita ini iaitu Lord Blackwood.

    So, pada sesiapa yang belum tengak lagi movie ni boleh download saja di blog saya :

    http://freedirectmovie.blogspot.com/2010/01/sherlock-holmes-2009.html

    BalasPadam