Selasa, Mac 06, 2012

Sebulan Bersama P1 Wimax..

Lebih kurang sebulan aku telah menggunakan perkhidmatan internet daripada P1.. Satu perkataan sahaja diperlukan iaitu SUPERB!! Teknologi 4G yang diperkenalkan P1 memang betul-betul memberikan keselesaan kepada aku sama ada untuk melayari internet atau mendownload lagu-lagu dan video-video terkini.. Bagaimana pula dengan syarikat pembekal internet yang lain?? Mari kita bandingkan perkhidmatan dan harga yang ditawarkan (berdasarkan pada plan P1 yang sedang aku gunakan)..

P1 Wimax:
Speed: Up to 2Mbps
Usage Quota: 3GB
Monthly: RM59

Celcom Broadband:
Speed: Up to 1.5Mbps
Usage Quota: 4GB
Monthly: RM68

Maxis Broadband:
Speed: Up to 1Mbps
Usage Quota: 1.5GB
Monthly: RM58

Digi Broadband:
Speed: Up to 700kbps
Usage Quota: 3GB
Monthly: RM63

U Mobile Broadband:
Speed: Up to 7.2Mbps
Usage Quota: 5GB
Monthly: RM68 

Jadi, yang mana menjadi pilihan anda atau yang mana anda sedang gunakan sekarang?? Yang penting sekali sebelum memilih mana-mana perkhidmatan internet pastikan tempat tinggal anda mendapat coverage kerana jika speed yang ditawarkan setinggi gunung pun anda hanya mendapat speed yang setinggi pembaris 30cm sahaja jika coverage di tempat anda tidak sampai ke tahap memuaskan..


3 ulasan:

  1. setahun lebih saya langgan P1 connection tak seindah diiklankan..

    BalasPadam
  2. u tahu tak kalau 2mbps kelajuan dan 5 gb qouota berapa harganya.saya mahu harganya bawah 60.kalu tak de tak pe saya nak quota5gb tapi speed nya rendah sket macam 1.8@ 1.9mbps.

    BalasPadam