Sabtu, Mac 22, 2014

Kehilangan MH370..

Genap 2 minggu pesawat MH370 hilang tanpa kesan.. Dalam masa 2 minggu juga bermacam-macam spekulasi dikeluarkan dari pesawat terhempas, pesawat dirampas, konspirasi politik dan bermacam-macam lagi.. Bagi aku, perkara ini bukanlah sesuatu yang boleh dimainkan lebih-lebih lagi kita berdepan dengan sensitiviti ahli keluarga krew dan penumpang pesawat yang berdepan kemungkinan kehilangan ahli keluarga mereka.. Jika kita berada di tempat mereka pun pasti kita akan terasa betul tak??

Pada pendapat aku, tak perlulah kita berlagak seperti Sherlock Holmes atau Detektif Conan kedai kopi yang hanya tahu bercakap dan bercakap.. Jika kita rasa kita ni sangat-sangat layak untuk menyiasat, mohonlah kerja sebagai polis penyiasat atau buka agensi detektif.. Jika profesional seperti FBI, CIA, agensi risikan seluruh dunia ataupun satelit pun belum dapat mengesan lokasi pesawat MH370 ini, apalah layaknya untuk kita membuat spekulasi betul tak??

Jadi, serahkanlah perkara ni pada yang pakar dan kita khususnya umat Islam berdoalah untuk keselamatan dan kesejahteraan mereka.. Kita nantikanlah berita-berita terkini dan mengharapkan masih ada sinar harapan untuk mereka..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan