Selasa, Januari 22, 2013

RC Helicopter Syma S33..

Akhir-akhir ni penulis agak ketagih nak main RC helicopter.. Setelah memiliki dan melenjan RC car Lamborghini keluaran MJX, penulis ingin merasakan pengalaman mengawal RC helicopter pula.. Ditambah dengan pengalaman mengawal RC helicopter kepunyaan adik awek aku, semangat untuk memiliki sebiji RC helicopter amat membuak-buak sekarang.. Memang la harga RC helicopter agak mahal seperti brand Esky dan Walkera yang mencecah lebih RM200 tapi dengan kemunculan brand-brand seperti Syma dan Shuang Ma, RC helicopter boleh dibeli dengan harga di bawah RM100.. Jadi, penulis nak reviewkan satu RC helicopter keluaran Syma yang diberi nama S33..

Syma S33 adalah 3 channel helicopter yang bermaksud ia boleh bergerak dalam 6 arah; atas dan bawah, depan dan belakang, kiri dan kanan.. Syma S33 boleh diklasifikasikan bersaiz sederhana besar; panjang 75.5cm (29.7"), lebar 13cm (5.11") dan tinggi 30.5cm (12").. Syma S33 didatangkan dengan bateri 7.4V 1500mah Li-Po bateri yang boleh bertahan untuk 6-8 minit masa penerbangan dan boleh dicas semula dengan pengecas yang diberikan.. Sistem radio untuk Syma S33 adalah 2.4GHz frekuensi, jadi anda boleh jangkakan kurang gangguan untuk mengawal RC helicopter ini..

Tulis panjang-panjang pun orang tak berape nak faham, jadi kita layan gambar-gambar serta video untuk RC helicopter Syma S33 ini..


Kredit gambar dan info: http://www.rc-fever.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan